lördag 14 april 2012

Promenad med mammorna...

I går förmiddag tog jag och Albin buss/spårvagn in till Majorna, där mötte vi upp två andra mammalediga, vi promenerade sedan en sväng längs älvstranden vid Klippan och Röda sten. Vi avslutade med fika vid klippans konstkafe. Vädret kunde vart bättre, men vi hade i alla fall uppehåll.
Men när jag tog bussen hem igen kom regnet. När vi kommit hem kom Ritha, (svärmor) och vi fikade och pratade, jag sydde lite, (vilket senare visade sig lite meningslöst, eftersom jag gjorde flera grundfel) och Ritha fick umgås med en kalasglad Albin!
I dag är min plan att göra om och göra rätt! Det är svårt eftersom man inte direkt kan provsy eftersom tyg och kantband beter sig helt annorlunda på större material. Men som sagt hemligheten när man är ovan är nog att göra allt väldigt försiktigt och noga och inte snåla med nålarna!
(för er som kanske undrar råkade jag uppdatera förrförra inlägget nu i morse, så det blev lite lusigt, det var i går kväll jag var lite frustrerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar