torsdag 5 juli 2012

Syträff

Nu i helgen har jag varit i väg på syträff i Stenkullen.
Det är ett gäng som lärt känna varandra på Facebook som träffas några helger om året och syr, fikar och umgås i största allmänhet.
Detta var första gången för mig, men det lär inte bli sista.
På Lördagen sydde jag ett par hängslebyxor. Mönstret är från Ottobre 1/2011. Turkos velour och vit muddväv från Stoff och Stil. Tyget i fuskfickorna hittade jag hos Yvonne.
Paulina hjälpte mig med tryckknapparna! (Och även med mycket annat!)
När jag precis skulle sy sista sömmen på byxorna rusade maskinen utan att stanna, så jag fick dra ur elkontakten... hjälp! Därefter packade jag in maskinen i bilen och slutade tänka på den mer.
Jag fick låna Alice maskin och sydde ett par haremsbyxor till mig själv... jag lägger inte upp någon bild på dem, men de funkar i alla fall som mysbrallor hemma!
Hängslebyxor i strl 80



På Söndagen sydde jag min första body. Med mycket handledning av Paulina. Det var riktigt roligt att få testa att sy med en täcksöm-maskin(?) Det blev ju så snyggt! Svamptyget köpte jag i våras på Myrins. Mudden på Sos.
Min önskelista: Overlockmaskin och täcksöm-maskin... jösses, kan bli dyrt!



Bandkantare är hemligheten bakom snygga kantband!


 När jag var klar med bodyn blev det en snuttefilt av lite spillbitar. Ja det ser nog lättare ut än det är att sy en snuttefilt.. Den blev lite skev och så, men med lite träning så..!

fuskfickor med flodhästar

Pillband med ryska dockor och hundar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar